W dniach 15-24 maja 2024 roku Komitet Bezpieczeństwa na Morzu (Maritime Safety Committee, MSC) zbierze się osobiście na 108. sesji w siedzibie Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w Londynie. Wśród głównych tematów poruszonych podczas wydarzenia będzie rozwiązanie trwającego od listopada 2023 roku problemu kryzysu żeglugi na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.
Centrum Nowych Kompetencji (CNK) z Gdyni uzyskało certyfikat uznania The Nautical Institute dla swojego symulatora jednostki Crew Transfer Vessel (CTV). Jest to pierwsza taka certyfikacja w Europie, co stanowi znaczące wyróżnienie dla polskiego ośrodka.
Bureau Veritas (BV), światowy lider w dziedzinie testowania, inspekcji i certyfikacji (TIC), przyznał holendersko-norweskiej firmie SolarDuck zajmującej się energią odnawialną pierwszy na świecie certyfikat dla prototypu technologii pływającej morskiej energii słonecznej, zastosowanej w pilotażowym projekcie SolarDuck o mocy 0,5 MW. Certyfikat ten stanowi znaczący krok naprzód w rozwoju technologii morskiej energii odnawialnej do zastosowań morskich.
DNV i Ocean Sovereign podpisały 19 marca porozumienie w sprawie zapewnienia, zgodnie z francuskimi przepisami, działalności Ocean Ark, innowacyjnego statku przeznaczonego do działań związanych z hodowlą ryb do celów gospodarczych, opracowanego przez chilijską firmę Ocean Arks Tech of Chile (OATECH). Ma to być nowoczesne, przyszłościowe rozwiązanie dla gospodarki związanej z rybołówstwem.
Grupa PGE i Ørsted podpisały umowę z firmą DNV, która zajmie się certyfikacją poszczególnych elementów składających się na morską farmę wiatrową. DNV została w tym roku oficjalnie upoważniona przez Ministerstwo Infrastruktury do certyfikacji morskich farm wiatrowych.
DNV zdobyło kontrakt na certyfikację morskich farm wiatrowych Bałtyk II i Bałtyk III na Morzu Bałtyckim, powstających w ramach spółki zrzeszającej Equinor i Polenergia S.A. Ich planowana moc ma wynosić razem 1440 MW, co ma wystarczyć do zasilenia w prąd dwóch milionów polskich gospodarstw domowych.
Przychody na poziomie 3 669 mln euro i ich wzrost o 4,5% w porównaniu z I półroczem 2022 r. EBITDA 185 mln euro, przy marży EBITDA na poziomie 5% oraz portfelem zamówień na 88 statki i okręty o wartości 22 mld euro. Dołączając do tego zamówienia na projekty, systemy i wyposażenie, portfel kontraktów osiągnął na koniec czerwca br. wartość 34,2 mld euro – to najkrótsza recenzja możliwości jednej grupy stoczni w realiach europejskich. Zarząd Grupy Fincantieri ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 r.
Budowa wielkoskalowych bateryjnych magazynów energii przyspiesza zarówno globalnie, jak i w Polsce – czego przykładem są projekty, które pojawiły się podczas ostatniej, grudniowej aukcji mocy. Po raz pierwszy 17-letnie kontrakty mocowe zdobyło wówczas pięć takich instalacji o łącznej mocy ok. 165 MW. – Do tej pory mieliśmy w Polsce do czynienia tylko z wybranymi, bardzo małymi projektami magazynów energii. Myślę, że zainteresowanie tak naprawdę dopiero teraz się wykreuje – mówi Jacek Bogucki z Banku Gospodarstwa Krajowego. Jak ws
DNV opublikowało ważną aktualizację swojej obszernej specyfikacji usług dla certyfikacji projektów, DNV-SE-0190. Nowa edycja to pierwszy na świecie dokument, który dotyczy certyfikacji wysp energetycznych i farm wiatrowych offshore w Polsce.
Międzynarodowa firma, należąca do Grupy RWE, jest specjalistą w dziedzinie energii odnawialnej w Europie. Zajmuje się rozbudową i budową lądowych turbin wiatrowych, elektrowni słonecznych oraz systemów magazynowania energii.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie